.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار مازندران: بیمه موجب تداوم چرخه اقتصاد میشود

استاندار مازندران گفت: امروزه در مباحث اقتصادی، بیمه به عنوان صنعت رشد تلقی می شود چرا که در قالب حفظ و تأمین سرمایه های مادی و انسانی، تداوم تولید و چرخه اقتصادی را موجب می شود.

به گزارش شمال نیوز ، سید محمد کریمی استاندار ضمن بیان مطلب فوق افزود: هر فعالیت اقتصادی را خطراتی تهدید میکند و تحقق این خطرات می تواند روند فعالیت را کند نموده و یا ایجاد وقفه نماید، خطراتی مانند؛ آتش سوزی، سیل، زلزله، طوفان، زیان ناشی از وقفه در تولید (هزینه های فرصت از دست رفته) آنچه که پس از تحقق هر یک از خطرات اهمیت پیدا می کند، بازگشت سریع سرمایه چیزی به جز استفاده از مکانیزم به بیمه حداقل در کوتاه مدت امکان چذیر نمی باشد.
وی افزود: علاوه بر تأمین سرمایه مادی، ارائه پوشش های بیمه ای به نیروی انسانی در قالب بیمه های درمان و حادثه به عنوان یک عامل انگیزش مهم در پرسنل تلقی شده و در جریان تولید از نظر کمیت و کیفیت تولید تاثیر بسزایی داشت و می تواند به ارتقاء سطح رفاه اجتماعی و بهبود وضعیت اقتصادی بیانجامد.
کریمی اظهار داشت: شرکت های بیمه ای بازرگانی، تجاری متولیان و فعالان عرصه ارائه پوشش های بیمه ای محسوب می شوند و بایداز ظرفیت بالقوه خود در این زمینه استفاده نمایند. و با ایجاد رقابت در ارائه خدمات بهتر موجبات پویایی هر چه بیشتر را در این بخش فراهم آوردند.
استاندار مازندران با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری در اصل 44 گفت:براساس حکم مقام معظم رهبری در ابلاغیه اصل 44 قانون اساسی مقرر فرمودند شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی در ساختار و بدنه دولت باقی بماند که حاکی از روشن بینی در سطح کلان اقتصادی می باشد و از این حکم جنبه راهکار اساسی می تواند استنباط گردد؛
الف) ارائه پوشش و خدمات بیمه ای به بخش های دولتی که طبق قانون نمی تواند به بیمه بخش خصوصی واگذار شود، این موضوع با توجه به سرمایه های عظیم بخش دولتی و بازگشت منافع دولت، در خور اهمیت است.
ب) رقابت بیمه ای یک بخش دولتی با بیمه های خصوصی در راستای ارتقائ سطح خدمات رسانی به آحاد جامعه و البته با نظارت کامل و دقیق بیمه مرکزی.
ج) افزایش نقش بیمه ایران به عنوان یک شرکت بیمه دولتی در زمینه پذیرش بیمه های اتکایی از بیمه های خصوصی. این امر ضمن تقویت بیمه دولتی می تواند به عنوان یک نقطه اتکا مناسب برای سایر شرکت ها محسوب می شود، مضافاً با حفظ استقلای کشور از خروج ارز بریا پوشش و بیمه اتکایی فرد شرکت بیمه خارج جلوگیری به عمل می آورد.
سید محمد کریمی در خصوص عملکرد شرکت بیمه ایران نیز گفت: شرکت سهامی بیمه ایران در استان حدود 65% از سهم بازار بیمه را در بخش های بیمه های تجاری، بازرگانی در اختیار دارد و طی سالیان متمادی و سابقه عملکرد بیش از 70 سال از جایگاه مطمئنی در انکار عمومی برخوردار است و اطمینان بیمه گزاران را به خود جلب نموده است، به ویژه در حوادث غیر مترقبه مهم مانند سیل مرداد ماه 78 منطقه نکاء، طوفان مهر ماه 87 در منطقه جویبار با ارائه خدمات رسانی سریع و جبران خسارت حادثه دیدگان رسالت خود را به خوبی انجام داده است و این موضوع به کرات مورد تأیید تاکید مدیران کشوری قرار گرفته است و نقطه حائز اهمیت این که این جایگاه اعتماد عمومی می تواند به عنوان راهبری بیمه بخش خصوصی مورد استفاده بهینه قرار گیرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.